Melvær&Co

Melvær&Co identitet

Bakgrunn:
Reklamebyrået Melvær&Co ble etablert i 1989. Gjennom årene har det byttet navn flere ganger, før man i 2016 besluttet å returnere til det opprinnelige Melvær&Co.

Når et reklame- og designbyrå skal skifte identitet er det duket for en smertefull prosess. Ingenting er godt nok. Alle vil si sitt, og det er ikke lett å holde en strategisk distanse til oppgaven. Den nye identiteten fikk en lang og trang fødsel – full av høy temperatur, heftige diskusjoner og tynnslitte designer-ego.

Ønske:
En identitet som formidler at byrået alltid er i bevegelse og forandring

Løsning:
Det animerte logosymbolet er satt sammen av én geometrisk form som i løpet av tre steg bygger bokstavene m, &, co. Elementene er i kontinuerlig endring for å symbolisere at Melvær&Co alltid tilpasser seg sin samtid og sine kunder.

Logoen skal aldri stå stille. Derfor finnes det heller ingen statisk versjon av den. Løsningen for trykket materiell ble «lenticular» klistremerker som gjenskaper den animerte bevegelsen. 

Flere prosjekter fra Melvær&Co

Melvær og Co