OMV

Å være mer spenstig enn konkurrentene i jakten på de samme fagfolkene

Det østerrikske oljeselskapet OMV satser tungt og langsiktig i Norge. For å skille seg ut i forhold til selskap som rekrutterer med foto av oljeplattformer og helikoptre, valgte vi å vise ansatte som hopper.

Disse motivene brukes i rekrutterings- og profilannonser. For å underbygge temaet laget vi videobannere til nettavisene. Her vises slow-motion-filmer med ansatte som hopper. Hovedbudskap: Det er smart å hoppe til OMV Norge. 

Resultat?
Sitat rapport fra mediebyrået til kunden (IUM): ”CTR: 0,97%
A normal desktop campaign in Norway usually has a CTR of around 0,10%”

”The click rates for this campaign has been through the roof compared to Norwegian standards (…) As we can see, the banners with video have very distinct click-patterns, which tells us that the clicks have been of high quality. People have wanted to learn more about OMV.”

• Total number of impressions: 627 265
• Unique: 251 363
• Total number of clicks: 6 054

HR-avdelingen melder om økt tilstrømning av interesserte som direkte følge av kampanjen.

Flere prosjekter fra OMV

Melvær og Co