Opplæringskontoret Rogaland

Ny visuell identitet

Oppgave/utfordring

Byggmestrenes service- og opplæringskontor skiftet navn til Opplæringskontoret Rogaland (Opprog). Nytt navn krevde selvsagt ny logo og grafisk profil.

Det var viktig å formidle at Opprog består av flere ledd som jobber sammen: lærlinger, opplæringsbedrifter og Opplæringskontoret.

Logoen skulle både ha et offisielt uttrykk og være kul nok til å være på en hettegenser.

Løsning

Nøyaktighet og presisjon er kvaliteter lærlingene blir vurdert på hele tiden, og som er viktig for bransjen generelt. Opplæring handler også om å orientere seg.

Vi lagde derfor en logo som «beveger» seg i flere plan, inspirert av laservatere. Den gjenspeiler både presisjon og rom for samarbeid.

Laserlinjene fra logoen brukes også som dekor i den grafiske profilen.

Identiteten består også av nye bilder som brukes på nettsiden og i promoterings- og opplæringsmateriell. Bildene gjentar perspektivene og linjene fra den visuelle identiteten.

 

Flere prosjekter fra Opplæringskontoret Rogaland

Melvær og Co