What's Brewing

Ølfestival i ny tapning

Bakgrunn:
Håndverksølfestivalen What’s Brewing i Stavanger har en håndlaget grafisk profil som gjenspeiler de handverksmessige kvalitetene som kjennetegner bransjen og de besøkende bryggeriene. Dette er en profil som skal være i stadig utvikling.

Ønske:
En festival må kunne utvikle seg raskere enn mer tradisjonelle merkevarer, og det var blant annet et uttalt ønske om å få utviklet et logo-monogram.

Løsning:
Vi forenklet hovedlogoen samtidig som den framstår med en sterk form. Vi gjorde den også mer ”tegneserieaktig”. Samtidig var det viktig å beholde en håndtegnet logo for å beholde koblingen til det håndverksmessige som preget den opprinnelige logoen. Det nye monogrammet gir blant annet større fleksibilitet mht. logoformater til bruk på profilprodukter.

Tegneseriestilen var en naturlig konsekvens av at en illustratør hadde laget et typegalleri – Geekypedia – bestående av karikaturer av reelle (og samtykkende) ølnerder fra foregående festival.

De overdrevne og fargerike illustrasjonene satte sitt preg på markedsføringen av festivalen i 2016. De gav en smakebit av stemningen og festivalens uhøytidelige personlighet.

Flere prosjekter fra What's Brewing

Melvær og Co