Zefyr

Zefyr identitet

Bakgrunn
Mediefondet Zefyr oppstod da de regionale fondene FUZZ og Filmkraft Fond ble slått sammen. Zefyr forvalter statlig støtte og privat kapital til investeringer i film, TV-serier og VR-produksjoner og er landets største aktør på dette området.

Oppgave: Ny logo/grafisk identitet
Zefyr har tatt navnet sitt fra den greske guden for vestavinden – Zephyros. Han varslet at våren var på vei, og han var den som modner kornet.

Utgangspunktet for logoen er en formsterk og tydelig skrift, som blir utsatt for en skikkelig vestavind (godt hjulpet  av løsemidler og sitronsyre). De løse «kornene» fra logoen brukes også som dekorelement.

Fargebruk
Identiteten skal fungere sammen med bilder fra filmer og serier sponset av Zefyr uavhengig av sjangre. Derfor er det kun sort og hvitt som brukes i identiteten. For å skape en link til den mørke kinosalen er hovedvekten sort.

Tekstbruk
Det typografiske oppsettet går igjen i alle flater og henspiller til klassiske rulletekster i slutten av filmer og spill.

Flere prosjekter fra Zefyr

Melvær og Co