AkerBP er opptatt å framstå med ærlig stolthet over jobben de gjør. De utvinner hydrokarboner.
Selskapet ønsker å revolusjonere hvordan dette gjøres – slik at produksjonen blir raskere, tryggere og mer lønnsom. De gjør opprør mot etablerte tankesett og arbeidsmetoder.
AkerBP erkjenner samtidig nødvendigheten av ny og mer bærekraftig energi, og inntektene selskapet skaper finansierer langt på vei Aker-konsernets massive satsing på bærekraftige løsninger og nye energiformer.
Konseptet for standen ble derfor «Rebel with a cause» – tatt ut gjennom punkinspirert typografi, teip-illustrasjoner og røffe animasjoner. Byggverket tar opp formen fra oljetønnen i selskapets logo. En 5 meter høy skjerm og fargerike ledstaver formidler selskapets energiske kultur.
Oljetønner ble også gjort om til frysebrønner med kortreist is, mens gjester kunne hvile seg på benker laget av treverk som har stått 40 år i havet på oljefeltet Valhall.
Standbygger: NPG
Lysdesign og audiovisuell leveranse: Hove West
Foto: Anne Lise Norheim