Bakgrunn:
Ærverdige Stavanger Katedralskole avd. Kongsgård har pleid å knive om de beste elevene, men har i de senere år blitt stemplet som en jenteskole med varierende miljø.
Oppgave:
Spre ordet om en nyopprettet forskerlinje som skal få flere gutter til å søke.
Ønske:
Høye krav og prestasjonsjag kan skremme gutter fra å søke. Vise skolen som lite selvhøytidelig – med glimt!
Løsning:
«Bruk hodet smartere». Forskerlinja er et smart studievalg. Er du nerd, bør dette være førstevalget.
Unge snakker best til unge. Derfor ønsket vi at målgruppen selv skulle være med å spre budskapet gjennom å tagge den kuleste nerden de kjenner. Vi valgte FB for å kommunisere målrettet til gutter mellom 15-17 år. Skuespilleren er fra Katedralskolens dramalinje. Filmene viser absurde situasjoner der hodet blir brukt på en idiotisk måte.
Resultat:
Stort engasjement blant målgruppen og mange relevante tagginger. Økt antall gutter bl. søkerne.