AV-OG-TIL

Sommerkampanje 2017

Bakgrunn:
AV-OG-TIL vil skape reflekterte holdninger til når det passer, og når det ikke passer med alkohol. Kampanjen – Klar for sjøen – fokuserer på alkohol og båtliv. Uten pekefinger.

I 2015 lanserte vi antihelten som legger til som en gud, fordi han er edru. Filmen fikk 12 millioner visninger over hele verden og massiv presse. 144 000 nordmenn bekreftet at filmen fikk dem til å revurdere sin alkoholbruk til sjøs.

I 2016 var målet å gjenta suksessen med samme karakter. Denne gang sjøsatte vår helt sin båt med stil. 401 000 nordmenn bekreftet at filmen fikk dem til å endre sitt forhold til alkohol i båt.

Løsning:
I 2017 skulle filmen dramatisere at flere og flere blir med på ”dansen” og dropper alkohol i båt.

En egen film ledet til en personlighetstest hvor man fikk svar på hvilken figur fra filmen man likner mest. I tillegg ble en gif-animasjon og småfilmer av rollekarakterene spredd utover sommeren. Alt for å understreke at alle typer mennesker tyr til alkovett på sjøen. 

Flere prosjekter fra AV-OG-TIL

Melvær og Co